Ako sa prejavuje nadané dieťa v škole?

  • Vie všetko skôr, rýchlejšie a lepšie.
  • Má veľa poznatkov z rôznych oblastí.
  • Má výraznú reč a bohatú slovnú zásobu.
  • Učí sa rýchlo a dobre.
  • Rýchlo nachádza najdôležitejšie fakty a príčinno-následné vzťahy.
  • Zaujíma sa o nové veci a informácie.
  • Rado robí náročné úlohy, chce ich riešiť samostatne.
  • Robí menej chýb, pracuje efektívnejšie.
  • Radšej pracuje samo, ako v kolektíve, je individualista.
  • Má svoje vlastné pracovné tempo. Nudí sa pri bežných, ľahkých úlohách.
  • Snaží sa o dokonalú prácu, je perfekcionalista.
  • Je veľmi sebakritické, často je nespokojné so svojimi výsledkami.
  • Zaujíma sa o otázky neprimerané svojmu veku.
  • Priatelí sa skôr so staršími deťmi, alebo vyhľadáva spoločnosť dospelých.
  • Je intelektovo zrelšie, ale o to viac citlivejšie a zraniteľnejšie.
  • Emociálna a sociálna zrelosť nie sú na rovnakej úrovni ako jeho intelekt.

    Tresty a prísne výchovné postupy veľmi negatívne pôsobia na osobnosť nadaného dieťaťa.