Prezentácie ročníkových prác z predmetu výtvarné projektovanie

      V dňoch 16. a 18. júna sa mali naši piataci, ktorým podľa nového školského zákona pribudlo viacero nových zaujímavých predmetov, možnosť prezentovať. Tentoraz prezentovali svoje ročníkové práce z predmetu VÝTVARNÉ PROJEKTOVANIE, ktorý je zameraný na prácu s výtvarným dielom, jeho interpretáciu, analýzu, parafrázu, reprodukciu, získavanie informácií o autorovi, dotváranie obrazu, vymýšľanie príbehu, ktorý obraz zachytáva. Žiaci pri tom využívali okrem tradičných výtvarných techník prácu s počítačom, internetom, scanerom, fotoaparátom, encyklopédiami...

      Že predmet má medzi žiakmi úspech, svedčia aj ročníkové práce, ktoré si okrem nás, pedagógov a žiakov, pozreli aj pozvaní rodičia. A tí nešetrili chválou. Prekvapila ich nielen šikovnosť ich detí, ale aj to, že škola ponúka takýto predmet, v ktorom sa bohato využili aj medzipredmetové vzťahy (najmä s literatúrou a slohom, dejepisom a zemepisom). Okrem syntézy výtvarnej výchovy s viacerými predmetmi si žiaci upevňovali aj národnostné povedomie a uvedomovali si svoju vlastnú identitu. Žiaci mali dobrý pocit, že ich celoročné úsilie nebolo zbytočné a nás to utvrdilo v tom, že zavádzať do vzdelávacieho procesu aj iné predmety sa oplatí.

Mgr. Jitka Fiľová