O troch prasiatkach
Dramatizácia rozprávok je vynikajúcou metódou ako deti motivovať k učeniu
anglického jazyka zaujímavým spôsobom. Deti sa učia pomocou hrania divadla anglicky
hovoriť, myslieť a prežívať divadelnú rolu. Ide o zábavné učenie bez drilu a stresu,
pri ktorých sa deti ľahko zbavia strachu z chýb vo výslovnosti a zbytočných obáv z
nezvládnutia cudzieho jazyka. Deti sa neučia bifľovaním gramatika a slovíčok,
ale učia sa ucelené frázy, ktoré vyslovujú ako postava z rozprávky.
Deti mladšieho školského veku chápu cudzí jazyk ako spôsob komunikácie a učia
sa ho v prirodzených situáciách a logických celkoch.
|
Rozprávka O troch prasiatkach je jedna z najznámejších rozprávok,
veľmi vhodná pre deti mladšieho školského veku. Námet rozprávky sme v druhom ročníku
využili na upevnenie a precvičenie slovnej zásoby k téme zvieratá a bývanie.
Deti sa učili používať radové číslovky: prvý, druhý, tretí. Podľa obrázkov sme rozprávali
o vnútornom zariadení domčekov, ale aj o zariadení vo vlastných domovoch.
Žiaci 2.B triedy sa učili pomenúvať miestnosti aj nábytok. Rozdiely v domčekoch,
ktoré si prasiatka v rozprávke postavili, si žiaci veľmi dobre uvedomovali.
Žiakom sme priblížili tie stavebné materiály, s ktorými ešte nemajú praktické skúsenosti –
slamu, drevo a tehly.
|
Hry a aktivity pri tejto dramatizácii na hodinách anglického jazyka vytvorili
pozitívnu a veselú náladu a zoceľovali celý triedny kolektív.
|
Mgr. Bilšáková |